Laden...

Garantie

Wat is de garantie op mijn product?

Natuurlijk heb je altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. De standaard garantie verschilt soms wel per merk en per product. Op de factuur vind je de geldende garantietermijn. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie.

Fabrieksgarantie per product categorie:

- Televisies: 2 jaar

- Home cinema: 2 jaar

- Muurbeugels: 10 jaar

- Accessoires: 2 jaar

- AV-meubelen: 5 jaar

- Afstandsbediening: 6 maanden

- Zakelijke aankopen alle producten: 2 jaar

Aanspraak op de standaard fabrieksgarantie kan worden gemaakt indien:

- Er geen sprake is van beschadiging door opzet, of door nalatigheid

- Er geen sprake is van onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud

- Er geen sprake is van normale slijtage

- Er geen sprake is van een storing of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Hoe kan ik mijn garantie verlengen en wat kost het?

 

Garantie verlengen bij televisies en home cinema producten

Op al deze producten die je bestelt via onze website kun je een extra verlenging van de fabrieksgarantie kopen. Je hebt dan in totaal 5 jaar garantie op het product. Verzekerde risico's: Materiaalfouten en constructiefouten / fabricagefouten / berekenings-, werkplaats- of montagefouten. Je hebt dus 60 maanden garantie onder dezelfde voorwaarden die ook bij de fabrieksgarantie gelden.

Uiteraard geeft je aankoop recht op gratis reparaties, tijdens de normale garantieperiode, bij niet (goed) functioneren door een verborgen gebrek. Echter de normale garantieperiode is altijd beperkt en ondanks het feit dat de door ons geleverde apparatuur voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen is een vorm van pech, soms na de eerste garantieperiode pas herkenbaar, niet altijd te voorkomen.

Teneinde aan dit probleem tegemoet te komen kunnen wij jou voor een gering bedrag "Aanvullende Garantie" bieden tot vijf jaar lang.

Service is tijdens deze periode volledig kostenloos. Bovendien betaal je nooit een eigen risico en worden de voorrijkosten meeverzekerd. Je bent dus voor 1 vast bedrag verzekerd voor een zorgvrije aankoop met zorgeloos gebruiksplezier gedurende deze periode.

Stuur ons een email naar info@plasmavisie.nl na je bestelling met het ordernummer en dan maken wij de 5 jaar garantie voor jou in orde met onze verzekeringspartner.

Waarom 5 jaar garantie afnemen

Je hebt je product bijvoorbeeld 3 jaar in bezit en deze krijgt een defect of een storing. Uiteraard mag je verwachten dat deze veel langer meegaat. Er word altijd een coulanceregeling toegepast door de fabrikant/winkelier bij een defect buiten de garantieperiode. Dat wil zeggen dat de fabrikant/winkelier een gedeelte van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt. De hoogte hiervan is afhankelijk van de ouderdom van het product. Dat de consument ook een gedeelte mee betaald is omdat er verwacht mag worden dat het product na de reparatie weer een lange tijd meegaat.

Omdat service aan huis voor televisies een service is van de fabrikant en geen verplichting rekenen ze buiten de garantieperiode voorrijkosten. Deze varieren tussen de € 100,- en € 125,- euro per fabrikant. De coulance zal worden toegepast op eventuele onderdelen en arbeid. Als je bijvoorbeeld een product koopt van tussen de € 500,- en € 3000,- euro, en deze gaat defect, zou dit betekenen dat het product geheel kosteloos word gerepareerd aan huis en je meestal door het afnemen van de extra garantie al goedkoper uit bent door alleen al de voorrijkosten. Vaak zijn onderdelen erg duur en ook met een goede coulanceregeling zijn de kosten voor de consument meestal hoger dan het afnemen van totaal 5 jaar garantie.

5 jaar Plasmavisie zekerheidspolis:
 

  • 5 jaar lang zorgeloos genieten

  • Geen arbeidsloon

  • Geein eigen risico kosten

  • Garantie op alle storingen en defecten

  • Geen kosten voor te vervangen onderdelen

  • Geen coulance regeling, maar volledig vergoed

  • Snelle reparatie door vakbekwame reparateur

  • Service aan huis

  • Geen voorrijkosten

Tarieven 5 jaar garantie totaal:
 

  • Aankoopbedrag: € 101,00 - € 250,- = € 25,95

  • Aankoopbedrag: € 251,00 - € 500,- = € 36,95

  • Aankoopbedrag: € 501,00 - € 750,- = € 64,95

  • Aankoopbedrag: € 751,00 - € 1.000,- = € 79,95

  • Aankoopbedrag: € 1.001,00 - € 1.500,- = € 94,95

  • Aankoopbedrag: € 1.501,00 - € 2.000,- = € 114,95

  • Aankoopbedrag: € 2.001,00 - € 3.000,- = € 129,95

  • Aankoopbedrag: € 3.001,00 - € 4.000,- = € 149,95

  • Aankoopbedrag: € 4.001,00 - € 5.000,- = € 169,95

Wat te doen als een product een defect heeft?

Bij een defect aan je product vul je het storingsformulier in. Dit formulier is te vinden via de link onderaan elke pagina van deze site in de footer. Wij adviseren voor een snelle en correcte afhandeling dit formulier volledig en correct in te vullen. Je krijgt van Plasmavisie verdere instructies. Bij de meeste televisies geeft de fabrikant als extra service een aan huis servicebezoek. Vanaf welke formaat TV verschilt per fabrikant. Bij alle overige producten stuur je het product naar Plasmavisie of brengt deze langs in ons Experience Center te Barneveld. De kosten voor de retourzending naar Plasmavisie binnen de garantietermijn is in alle gevallen voor jou als consument. De kosten voor retourzending van het product naar jou, na de reparatie, zijn voor de rekening van Plasmavisie. Je betaalt tijdens de garantieperiode geen arbeidsloon en geen materiaalkosten.

Wat kan ik doen buiten de garantieperiode?

Ook buiten de garantietermijn kunnen wij je hulp bieden bij de reparatie van het product. Als je wilt kunnen wij eventueel voor jou de hele reperatie procedure voor je afhandelen. Wij zullen een defect zo uitvoerig mogelijk in behandeling nemen en het op een zo spoedig en best mogelijke manier voor je oplossen. De coulance regeling van de fabrikant, van een defect buiten de garantie periode, zijn afhankelijk van ouderdom en gebruik. Plasmavisie heeft ook een vakbekwame reperateur die bij je langs kan komen om het defect te beoordelen en je een prijsopgave te doen indien mogelijk te repareren en die in de meeste gevallen goedkoper zal zijn dan de fabrikant. Er worden uitsluitend originele onderdelen van de fabrikant gebruikt en er word 1 jaar garantie gegeven op de reparatie en door de fabrikant in de meeste gevallen maar 2 maanden.

6 maanden garantie op afstandsbediening?

Omdat een afstandsbediening een gebruikersvoorwerp is en een accessoire is van een product en deze gevoelig is voor vloeistof en stoten geven wij hierop 6 maanden garantie. Omdat een afstandsbediening vaak op de tafel ligt of op de bank en er vloeistof over kan vallen of deze valt van de tafel, de bank of uit de hand kan hierdoor een mankement ontstaan. Buiten de 6 maanden kunnen wij uiteraard een nieuwe voor je bestellen, maar hier zijn dan kosten aan verbonden.

Moet ik een product direct controleren?

Plasmavisie en vervoersbedrijven behandelen jouw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dien je dit binnen 48 uur te melden. Ook dien je jouw bestelling na levering binnen 48 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dien je ter controle ook aan te sluiten. Melding na 48 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.

Uitpakken en controleren product: 

Bij Plasmavisie kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat je je artikel(en) hebt afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons. Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dien je te retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen. Mocht je het product willen retourneren dan dien je de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij je daarom de volgende tips mee: 

 -Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare doppen, zoals bij televisies, in dit geval verwijder je deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.

- Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet je dus voorzichtig behandelen. 

Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.

Heb je een storing op je televisie?

Heb je een storing aan je televisie?

Raadpleeg onderstaande en probeer altijd even een keer de stroom van je tv en/of je digitale decoder/ontvanger af te halen en na circa 15 minuten de stroomstekker weer er in. Indien mogelijk het beste even 15 minuten alle stekkers/kabels/usbsticks etc. achter uit de tv halen. Als je dan na circa 15 minuten de kabels etc. weer erin steekt en de apparatuur weer aanzet zijn vaak de problemen alweer opgelost. Zo niet, dan kun je onderstaande tips nog raadplegen.

Geen egale led verlichting bij gebruik van muurbeugel voor je televisie.

Bij gebruik van een muurbeugel voor je televisie kan het ooit voorkomen als de bouten, waarmee de strip van de muurbeugel achterop de tv is bevestigd, te vast worden gedraaid dat er te veel spanning op de achterkap van de televisie komt te staan. Bij veel televisies is de achterkap van binnen een reflector plaat voor het led licht. Als de bouten te vast zijn gedraaid kan het zijn dat de belichting niet egaal is op je scherm of dit na verloop van tijd tevoorschijn komt en/of erger word.

Kijk je met een decoder, een los kastje waarmee je de zenders bedient?

Als je geen beeld hebt op je tv. Staat je tv wel op de juiste aansluiting, bijvoorbeeld op HDMI? Vaak gaat dit via het knopje source of input op de afstandbediening van je televisie. Staat de tv op de juiste bron, probeer dan even 15 minuten de stroomstekker van de tv en de decoder uit het stopcontact te halen, daarna weer terug in het stopcontact. Je dient dan zowel de tv als de decoder opnieuw aan te zetten, check uiteraard nogmaals of de tv op de juiste bron/aansluiting staat.

Smart TV werkt niet, netwerk foutmelding of sommige Youtube filmpjes spelen niet meer of slecht af.

Als je bijvoorbeeld Youtube of Netflix wilt kijken via het smart tv platform van je televisie en je ontvangt een netwerk foutmelding en je tablet, pc of smartphone werkt wel gewoon op je (wifi)netwerk, probeer dan het volgende: Haal even een minuut of 10 de stroomstekkers van je televisie, wifi router/modem uit het stopcontact. Steek daarna de stroomstekkers weer terug in het stopcontact. Wacht een minuut. Zet je televisie weer aan, en probeer via het menu van de televisie via de netwerk optie opnieuw uw netwerk verbinding in te stellen. Als je dat via Wifi doet heb wel weer je eigen Wifi wachtwoord nodig. Het kan ook nodig zijn om via het menu van de tv de smart hub een keer te resetten of opnieuw in te stellen.

Zit de laatst beschikbare software op je apparaat?

Ook al is het product nieuw in doos gekocht, dan nog kan er een recentere software versie beschikbaar zijn, die diverse problemen kan verhelpen. Het apparaat is natuurlijk eerder geproduceerd als dat je het gekocht hebt. Raadpleeg de internetsite van het merk van je product. Als je in de zoekbalk op die site je type invult dan zullen er wel links verschijnen naar bijvoorbeeld een ondersteunings of servicepagina. Daar wordt uitgelegd hoe je een update kunt uitvoeren. Normaliter gaat dat via een usb stick of als je het product met internet verbonden heeft kan het ook vaak online. Mocht het niet duidelijk zijn hoe dit voor je product te doen, dan is er vaak op de website van de fabrikant van je product een instructiepagina en anders neem je contact met ons op.

Geen beeld en heb je een decoder of andere apparatuur met een hdmi kabel met je televisie verbonden?

Staat de tv op de juiste stand? Via het knopje source of input kun je de tv op de juiste hdmi stand zetten anders zie je namelijk geen beeld van je digitale decoder. Zorg ervoor dat je een goede high speed hdmi kabel gebruikt. In de televisie staan af fabriek vaak ook hdmi communicatie standen aan. Deze kun je het beste op uit zetten. Bij Samsung heet dat bijvoorbeeld Anynet+ en bij Philips Easylink. Je kunt bij geen beeld ook altijd even proberen om de hdmi kabel in een andere aansluiting van je tv te doen, of even een andere kabel te gebruiken. LET OP! dat de tv dus wel op de juiste hdmi stand staat. Haal een keer circa 15 minuten de stroom van je tv en van de decoder. Zet daarna weer alles aan.

Heb je blokvorming in het beeld, dan duidt dat vaak op een signaal tekort.

Sluit je televisie of decoder even rechtstreeks op het hoofdpunt aan om te kijken of het dan wel goed is. Bij Ziggo is vaak oudere bekabeling, oude pluggen en verouderde/niet retour geschikte splitters een bron van storing. Wij hebben eventueel een testkabel in de winkel beschikbaar ter bruikleen, zodat je bijvoorbeeld de kwaliteit van je bekabeling kunt uitsluiten. Heb je dan nog beeldstoring, bel dan met de klantenservice van je provider om een signaalmeting te laten uitvoeren.

Geluid hapert/knarst af en toe bij kijken via een decoder.

Kijk je via een digitale decoder televisie en hapert/knarst het geluid af en toe, haal dan even de stroomstekker van zowel de tv als de decoder circa 15 minuten uit het stopcontact en steek ze er dan terug in. Je dient dan wel de decoder en tv opnieuw aan te zetten. Heb je het dan nog, probeer dan het gebruik van een andere high speed hdmi kabel of neem contact op met je provider voor een signaal controle.

Op sommige kanalen wel geluid en op sommige niet?

Laadt een keer de kanalen/zenderlijst van je decoder of televisie opnieuw in.

De televisie valt steeds spontaan uit na een bepaalde duur.

Bij alle recente televisies staat er af fabriek een ECO stand aan, waardoor de tv zichzelf uitschakeld als deze 4 uur niet bediend wordt. Als je met een externe decoder kijkt en je daarop de zenders bediend valt de tv na circa 4 uur dus uit. Je kunt de ECO stand automatisch uitschakelen op uit zetten in het menu van de televisie of de uitschakelklok op 0 zetten. Een ECO stand kan ook bijvoorbeeld je beeldinstelling automatisch aanpassen, wordt het bijvoorbeeld donker in de ruimte dan wordt het beeld ook donkerder. Dat is ook vaak in het menu uit te zetten.

Geen zenders gevonden via interne DVB-C decoder van de televisie bij gebruik van een van de HSLnet providers TriNed, Plinq of Vaibr?

Kijk je via de interne DVB-C decoder van je nieuwe televisie en kijk je via TriNed/Plinq/Vaibr en vindt je televisie geen kanalen, dan kan het zijn dat je het gekozen land Nederland bij installatie moet veranderen in Luxemburg, België of Duitsland. HSLnet gegevens mbt instelling digitale zenders zoeken via DVB-C: Frequentie 304.000 / netwerk id 1000 / modulatie 256 QAM / Symboolsnelheid 6875.

Is met deze tips je storing niet verholpen? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je dan telefonisch of per email specifieker helpen met je probleem/storing.

Copyright 2004 - 2018 Algemene Voorwaarden - Privacy Policy - Cookie statement Copyright © 2016 Magento. All rights reserved.