Garantie

Wat is de garantie op mijn product?

Natuurlijk heb je altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. De standaard garantie verschilt soms wel per merk en per product. Op de factuur vind je de geldende garantietermijn. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie.

Fabrieksgarantie per product categorie:

  • Televisies: 2 jaar
  • Home cinema: 2 jaar
  • Muurbeugels: 10 jaar
  • Accessoires: 2 jaar
  • Afstandsbediening: 6 maanden
  • Zakelijke aankopen alle producten: 2 jaar

Aanspraak op de standaard fabrieksgarantie kan worden gemaakt indien:

  • Er geen sprake is van beschadiging door opzet, of door nalatigheid
  • Er geen sprake is van onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
  • Er geen sprake is van normale slijtage
  • Er geen sprake is van een storing of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Op welke klacht zit er geen garantie op uw OLED televisie:

  • Inbranden van zenderlogo's of andere statisch element in het beeld ofwel beeldretentie
  • Dit kan je voorkomen door gevarieerde beelden te bekijken
  • Dus niet alleen maar bijvoorbeeld op 1 kanaal en een zeer hoge helderheid en/of contrast
  • Gebruik regelmatig de Panel Refresh-functie om permanent inbranden te voorkomen
  • Zet de TV altijd in standby en niet volledig van het stroom

Wat is het Plasmavisie servicepakket?

Plasmavisie biedt u als klant een servicepakket aan. Voor het bedrag van vanaf € 19,95 bij televisies krijgt u 3 jaar garantie op een televisie,gratis retourneren en verzekerd transport.

Servicepakket:

  • 3 jaar garantie op een televisie
  • gratis retourneren van de televisie in de bedenktijd, u ontvangt een retourlabel of deze word afgehaald door Plasmavisie
  • alle transporten zijn verzekerd tegen schade

Voorwaarden voormalige actie met gratis 3 jaar garantie op een televisie:

  • 2 jaar service aan huis van de fabrikant bij een defect of storing
  • In het 3e jaar breng je de tv naar Plasmavisie bij een defect of storing
  • De garantie is volledig 3 jaar gedekt op een defect of storing
  • Het is persoonsgebonden dus niet overdraagbaar
  • Niet van toepassing op externe onheilen (schade, verlies & diefstal)
  • Bij het niet kunnen repareren van een storing of defect word er een coulanceregeling toegepast naarmate het gebruik en ouderdom.

Hoe kan ik mijn garantie verlengen en wat kost het?

Veiligheid en bescherming, overal en altijd. Bescherm wat je dierbaar is vanaf de eerste dag met de garantieoplossing van onze betrouwbare partner Wertgarantie, de specialist in verzekeringen en garantieoplossingen. Wij bieden je de juiste dekking voor je elektronica. Dit omvat bijvoorbeeld:

• Elektronische schade
• Val-, water- en vochtschade
• Ondeskundig gebruik
• Brand- en bliksemschade
• Slijtage

Een extraatje voor jouw: de premium optie

De premium optie bevat niet alleen alle voordelen uit de basis dekking, maar ook slijtage en nalatigheid. Optioneel ben je ook beschermd tegen ongevallen en diefstal.

Uw voordeel met Wertgarantie

Eenvoudige garantie-oplossingen, een goede prijs-kwaliteitverhouding alsmede een snelle afhandeling zijn voor ons de belangrijkste argumenten voor een betrouwbare samenwerking.

Als niets meer werkt… of het nu gaat om een ongeluk, een technisch defect of slijtage – wij laten repareren en onze partner Weretgarantie betaalt jouw reparatiekosten. Kies voor extra zekerheid voor jouw toestel en bescherm jezelf nu tegen reparatiekosten en neem de zekerheid voor jouw nieuwe of gebruikte apparaten.

Klik op de onderstaande banner of scan de QR-code en bereken jouw premie.


Wat te doen als een product een defect heeft?

Bij een defect aan je product vul je het storingsformulier in. Dit formulier is te vinden via de link onderaan elke pagina van deze site in de footer. Wij adviseren voor een snelle en correcte afhandeling dit formulier volledig en correct in te vullen. Je krijgt van Plasmavisie verdere instructies. Bij de meeste televisies geeft de fabrikant als extra service een aan huis servicebezoek. Vanaf welke formaat TV verschilt per fabrikant. Bij alle overige producten stuur je het product naar Plasmavisie of brengt deze langs in ons Experience Center te Barneveld. De kosten voor de retourzending naar Plasmavisie binnen de garantietermijn is in alle gevallen voor jou als consument. Mits de originele verpakking aanwezig is en door u is aangeleverd dan kunnen wij het toestel aan u retourneren. In alle andere gevallen dient u de reparatie zelf af te halen .Je betaalt tijdens de garantieperiode geen arbeidsloon en geen materiaalkosten.

Wat kan ik doen buiten de garantieperiode?

Ook buiten de garantietermijn kunnen wij je hulp bieden bij de reparatie van het product. Als je wilt kunnen wij eventueel voor jou de hele reperatie procedure voor je afhandelen. Wij zullen een defect zo uitvoerig mogelijk in behandeling nemen en het op een zo spoedig en best mogelijke manier voor je oplossen. De coulance regeling van de fabrikant, van een defect buiten de garantie periode, zijn afhankelijk van ouderdom en gebruik. Plasmavisie heeft ook een vakbekwame reperateur die bij je langs kan komen om het defect te beoordelen en je een prijsopgave te doen indien mogelijk te repareren en die in de meeste gevallen goedkoper zal zijn dan de fabrikant. Er worden uitsluitend originele onderdelen van de fabrikant gebruikt en er word 1 jaar garantie gegeven op de reparatie en door de fabrikant in de meeste gevallen maar 2 maanden.

6 maanden garantie op afstandsbediening?

Omdat een afstandsbediening een gebruikersvoorwerp is en een accessoire is van een product en deze gevoelig is voor vloeistof en stoten geven wij hierop 6 maanden garantie. Omdat een afstandsbediening vaak op de tafel ligt of op de bank en er vloeistof over kan vallen of deze valt van de tafel, de bank of uit de hand kan hierdoor een mankement ontstaan. Buiten de 6 maanden kunnen wij uiteraard een nieuwe voor je bestellen, maar hier zijn dan kosten aan verbonden.

Moet ik een product direct controleren?

Plasmavisie en vervoersbedrijven behandelen jouw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dien je dit binnen 48 uur te melden. Ook dien je jouw bestelling na levering binnen 48 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dien je ter controle ook aan te sluiten. Melding na 48 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.

Uitpakken en controleren product: 

Bij Plasmavisie kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat je je artikel(en) hebt afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons. Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dien je te retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen. Mocht je het product willen retourneren dan dien je de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij je daarom de volgende tips mee: 

 -Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare doppen, zoals bij televisies, in dit geval verwijder je deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.

- Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet je dus voorzichtig behandelen. 

Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.

Heb je een storing op je televisie?

Raadpleeg onderstaande en probeer altijd even een keer de stroom van je tv en/of je digitale decoder/ontvanger af te halen en na circa 15 minuten de stroomstekker weer er in. Indien mogelijk het beste even 15 minuten alle stekkers/kabels/usbsticks etc. achter uit de tv halen. Als je dan na circa 15 minuten de kabels etc. weer erin steekt en de apparatuur weer aanzet zijn vaak de problemen alweer opgelost. Zo niet, dan kun je onderstaande tips nog raadplegen. Wil en van de onderstaande tips niet helpen dan kan je onderaan in de footer klikken op storingsformulier en deze volledig invullen en versturen.

Geen egale led verlichting bij gebruik van muurbeugel voor je televisie

Bij gebruik van een muurbeugel voor je televisie kan het ooit voorkomen als de bouten, waarmee de strip van de muurbeugel achterop de tv is bevestigd, te vast worden gedraaid dat er te veel spanning op de achterkap van de televisie komt te staan. Bij veel televisies is de achterkap van binnen een reflector plaat voor het led licht. Als de bouten te vast zijn gedraaid kan het zijn dat de belichting niet egaal is op je scherm of dit na verloop van tijd tevoorschijn komt en/of erger word.

Kijk je met een decoder, een los kastje waarmee je de zenders bedient?

Als je geen beeld hebt op je tv. Staat je tv wel op de juiste aansluiting, bijvoorbeeld op HDMI? Vaak gaat dit via het knopje source of input op de afstandbediening van je televisie. Staat de tv op de juiste bron, probeer dan even 15 minuten de stroomstekker van de tv en de decoder uit het stopcontact te halen, daarna weer terug in het stopcontact. Je dient dan zowel de tv als de decoder opnieuw aan te zetten, check uiteraard nogmaals of de tv op de juiste bron/aansluiting staat.

Smart TV werkt niet, netwerk foutmelding of sommige Youtube filmpjes spelen niet meer of slecht af

Als je bijvoorbeeld Youtube of Netflix wilt kijken via het smart tv platform van je televisie en je ontvangt een netwerk foutmelding en je tablet, pc of smartphone werkt wel gewoon op je (wifi)netwerk, probeer dan het volgende: Haal even een minuut of 10 de stroomstekkers van je televisie, wifi router/modem uit het stopcontact. Steek daarna de stroomstekkers weer terug in het stopcontact. Wacht een minuut. Zet je televisie weer aan, en probeer via het menu van de televisie via de netwerk optie opnieuw uw netwerk verbinding in te stellen. Als je dat via Wifi doet heb wel weer je eigen Wifi wachtwoord nodig. Het kan ook nodig zijn om via het menu van de tv de smart hub een keer te resetten of opnieuw in te stellen.

Zit de laatst beschikbare software op je apparaat?

Ook al is het product nieuw in doos gekocht, dan nog kan er een recentere software versie beschikbaar zijn, die diverse problemen kan verhelpen. Het apparaat is natuurlijk eerder geproduceerd als dat je het gekocht hebt. Raadpleeg de internetsite van het merk van je product. Als je in de zoekbalk op die site je type invult dan zullen er wel links verschijnen naar bijvoorbeeld een ondersteunings of servicepagina. Daar wordt uitgelegd hoe je een update kunt uitvoeren. Normaliter gaat dat via een usb stick of als je het product met internet verbonden heeft kan het ook vaak online. Mocht het niet duidelijk zijn hoe dit voor je product te doen, dan is er vaak op de website van de fabrikant van je product een instructiepagina en anders neem je contact met ons op.

Geen beeld en heb je een decoder of andere apparatuur met een hdmi kabel met je televisie verbonden?

Staat de tv op de juiste stand? Via het knopje source of input kun je de tv op de juiste hdmi stand zetten anders zie je namelijk geen beeld van je digitale decoder. Zorg ervoor dat je een goede high speed hdmi kabel gebruikt. In de televisie staan af fabriek vaak ook hdmi communicatie standen aan. Deze kun je het beste op uit zetten. Bij Samsung heet dat bijvoorbeeld Anynet+ en bij Philips Easylink. Je kunt bij geen beeld ook altijd even proberen om de hdmi kabel in een andere aansluiting van je tv te doen, of even een andere kabel te gebruiken. LET OP! dat de tv dus wel op de juiste hdmi stand staat. Haal een keer circa 15 minuten de stroom van je tv en van de decoder. Zet daarna weer alles aan.

Heb je blokvorming in het beeld, dan duidt dat vaak op een signaal tekort

Sluit je televisie of decoder even rechtstreeks op het hoofdpunt aan om te kijken of het dan wel goed is. Bij Ziggo is vaak oudere bekabeling, oude pluggen en verouderde/niet retour geschikte splitters een bron van storing. Wij hebben eventueel een testkabel in de winkel beschikbaar ter bruikleen, zodat je bijvoorbeeld de kwaliteit van je bekabeling kunt uitsluiten. Heb je dan nog beeldstoring, bel dan met de klantenservice van je provider om een signaalmeting te laten uitvoeren.

Geluid hapert/knarst af en toe bij kijken via een decoder

Kijk je via een digitale decoder televisie en hapert/knarst het geluid af en toe, haal dan even de stroomstekker van zowel de tv als de decoder circa 15 minuten uit het stopcontact en steek ze er dan terug in. Je dient dan wel de decoder en tv opnieuw aan te zetten. Heb je het dan nog, probeer dan het gebruik van een andere high speed hdmi kabel of neem contact op met je provider voor een signaal controle.

Op sommige kanalen wel geluid en op sommige niet?

Laadt een keer de kanalen/zenderlijst van je decoder of televisie opnieuw in.

Mijn televisie wordt regelmatig te donker of te fel

Bij televisies kan er af fabriek een optie eco-sensor aan staan, waarbij het beeld van de televisie automatisch bij een heldere omgeving feller word en bij een donkere omgeving donderder word. Dit kun je via het menu van de televisie uitzetten of aanpassen.

De televisie valt spontaan uit na een bepaalde tijdsduur

Bij televisies kan er af fabriek een optie automatisch uitschakelen aan staan, waardoor de tv zichzelf uitschakeld als deze bijvoorbeeld 4 uur niet bediend wordt. Je kunt de tijdsduur aanpassen of uitschakelen in het menu van de televisie. Een ECO stand kan ook bijvoorbeeld je beeldinstelling automatisch aanpassen, wordt het bijvoorbeeld donker in de ruimte dan wordt het beeld ook donkerder. Dat is ook vaak in het menu uit te zetten.