Laden...

Retourneren - Herroepingsrecht

Zijn er voorzorgsmaatregelen voor het uitpakken?

Mocht je het product willen retourneren dan dien je de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij je daarom de volgende tips mee:

 -Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare doppen, zoals bij televisies, in dit geval verwijder je deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.

- Je dient het plakband voorzichtig in de naden open te snijden (niet eraf scheuren, dit zal de doos beschadigen). De verpakkingsmaterialen in de doos dienen ook voorzichtig geopend te worden en mogen niet beschadigen. 

- Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet je dus voorzichtig behandelen. 

Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.

Wanneer kan ik een product retourneren?

In de bedenktermijn van 14 dagen kun je alleen het artikel op “zicht” controleren zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u als consument het geleverde ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat ook in de winkel zou mogen. Dat wil zeggen dat je het kunt vergelijken met hetgeen wat je op de site hebt gezien. Je kunt het product maximaal 2 uur gebruiken en mag deze niet alvast bevestigen aan de muur. Indien langer gebruikt of beschadigd wordt een vergoeding in rekening gebracht van minimaal 15 procent.

Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product te behouden, mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken en moet u deze weer inpakken zoals u het product heeft gekregen. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling. 

Voordat je het pakket opent, bekijk eerst de opening/verpakkingsinstructies(indien je het pakket opent kan het zijn dat je bepaalde rechten in verband met retour verliest)

Pak daarom alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retourprocedure, eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Praktijkvoorbeeld: Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we je hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht. Je koopt een televisie via de website van Plasmavisie.nl. Nadat je er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit je dat deze televisie niet voldoet aan jouw verwachtingen. Mag je deze tv retourneren? Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar. Je koopt een televisie en binnen 2 uur besluit je dat deze televisie niet voldoet aan de verwachtingen. Mag je deze tv retourneren? Dat mag, omdat de tv minimaal is gebruikt en daardoor maximaal 2 branduren heeft, mag deze geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.

De consument mag de tv uitpakken en de tv aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Dit noemen wij "op zicht" controleren. Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder "onnodig gebruik". Daarmee is het recht op retour vervallen. Wij hanteren een maximale speelduur van 2 uur. Dit wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 2 branduren dan zal deze niet worden behandeld onder de wet koop op afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren e.d. valt onder onnodig gebruik en is derhalve niet toegestaan. Wij vragen u ervoor zorg te dragen dat het product zo snel mogelijk bij ons aangeboden wordt. Zendingen die later dan 14 dagen worden aangeboden, kunnen wij helaas niet accepteren. Pak alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure , eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Wij verkopen onze producten tegen een zo'n aantrekkelijk mogelijke prijs. Zo kan iedereen in Nederland profiteren van de laagst mogelijke prijs voor elektronica. Daardoor zijn onze marges echter zeer laag ten opzichte van een normale winkel. Een normale winkel kan het teruggebrachte artikel tegen hoge korting alsnog verkopen. Onze marges zijn zo klein dat dit helaas niet mogelijk is. Vandaar dat wij zeer streng moeten zijn met deze policy.

Hoe gaat het retourneren in z'n werk?

Bij Plasmavisie kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat je je artikel(en) hebt afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons.

Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dien je te retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen.

Tijdens deze termijn moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag je slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden en/of het juiste product heeft ontvangen. Indien je van je herroepingsrecht gebruikt maakt, moet je het product met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking aan Plasmavisie retourneren. Retourneren gebeurt dus conform de door Plasmavisie verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Je krijgt het volledige bedrag exclusief de kosten voor het retourzenden uiterlijk binnen 14 dagen retour.

Hoe kan ik een product wit retourneren?

Om je product aan te melden voor retourneren dien je het contactformulier in te vullen op onze webshop of een e-mail te sturen. Zodra de aanvraag is afgerond zal de klantenservice van Plasmavisie je binnen 2 werkdagen instructies toezenden om het product op te sturen. De kosten voor het retourzenden zijn voor jou.

Indien je wenst zelf niet zorg te dragen voor het retourneren van de bestelling kun je dit ook door Plasmavisie laten doen. Je dient voor een ophaalafspraak telefonisch of per email contact op te nemen met Plasmavisie. Kosten voor het ophalen van het product zijn voor rekening van de klant en zullen tijdens het telefonisch of email contact gemeld worden.

Wie is er aansprakelijk voor de retourzending?

Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport als je het product zelf retourneert. Wij adviseren daarom dat je voor een transportverzekering zorgt indien je een pakket aan ons retourneert. Bij alle bestellingen die worden geretourneerd voor creditering of omruiling, draag je zelf de kosten voor de retourzending. Indien je kiest dat de producten worden afgehaald door Plasmavisie dan worden de producten door ons gecontroleerd en meegenomen. Vanaf dat moment draagt Plasmavisie zelf het risico van transport, schade of vermissing. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden aangenomen maar doorbelast aan de consument. Bij beschadiging van het product bij het retourzenden worden kosten bij jou in rekening gebracht.

Wat als ik een product heb afgehaald?

Bij het fysiek afhalen bij Plasmavisie in Barneveld gelden de regels, zoals bij koop op afstand, officieel niet. Wij zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of het geld terug te geven indien je niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruilservice ingesteld, onder dezelfde voorwaarden van het herroepingsrecht zoals je online een artikel besteld.

Kan ik een product ook ruilen?

Je kan een artikel ook ruilen als je dat wenst. Je koopt bijvoorbeeld bij Plasmavisie een TV en na het op zicht controleren vind je dat de TV te groot of te klein is of niet naar wens. Neem dan contact met ons op per telefoon of per email. Je kan dan de TV ruilen voor een groter of kleiner exemplaar of een ander model. Indien je de TV langer hebt gebruikt dan 2 uur dan is dit ook altijd mogelijk maar zullen wij hiervoor wel extra kosten in rekening brengen. Afhankelijk van hoelang je het product gebruikt hebt.

Moet ik een product direct controleren?

Plasmavisie en vervoersbedrijven behandelen jouw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dien je dit binnen 48 uur te melden. Ook dien je jouw bestelling na levering binnen 48 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dien je ter controle ook aan te sluiten. Melding na 48 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.

Uitpakken en controleren product: 

Bij Plasmavisie kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat je je artikel(en) hebt afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons. Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dien je te retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen. Mocht je het product willen retourneren dan dien je de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij je daarom de volgende tips mee: 

 -Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare doppen, zoals bij televisies, in dit geval verwijder je deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.

- Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet je dus voorzichtig behandelen. 

Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.

Copyright 2004 - 2018 Algemene Voorwaarden - Privacy Policy - Cookie statement Copyright © 2016 Magento. All rights reserved.