Raadpleeg onderstaande en probeer altijd even een keer de stroom van je tv en/of je digitale decoder/ontvanger af te halen en na circa 15 minuten de stroomstekker weer er in. Indien mogelijk het beste even 15 minuten alle stekkers/kabels/usbsticks etc. achter uit de tv halen. Als je dan na circa 15 minuten de kabels etc. weer erin steekt en de apparatuur weer aanzet zijn vaak de problemen alweer opgelost. Zo niet, dan kun je onderstaande tips nog raadplegen. Wil en van de onderstaande tips niet helpen dan kan je onderaan in de footer klikken op storingsformulier en deze volledig invullen en versturen.
Geen egale led verlichting bij gebruik van muurbeugel voor je televisie
Bij gebruik van een muurbeugel voor je televisie kan het ooit voorkomen als de bouten, waarmee de strip van de muurbeugel achterop de tv is bevestigd, te vast worden gedraaid dat er te veel spanning op de achterkap van de televisie komt te staan. Bij veel televisies is de achterkap van binnen een reflector plaat voor het led licht. Als de bouten te vast zijn gedraaid kan het zijn dat de belichting niet egaal is op je scherm of dit na verloop van tijd tevoorschijn komt en/of erger word.
Kijk je met een decoder, een los kastje waarmee je de zenders bedient?
Als je geen beeld hebt op je tv. Staat je tv wel op de juiste aansluiting, bijvoorbeeld op HDMI? Vaak gaat dit via het knopje source of input op de afstandbediening van je televisie. Staat de tv op de juiste bron, probeer dan even 15 minuten de stroomstekker van de tv en de decoder uit het stopcontact te halen, daarna weer terug in het stopcontact. Je dient dan zowel de tv als de decoder opnieuw aan te zetten, check uiteraard nogmaals of de tv op de juiste bron/aansluiting staat.
Smart TV werkt niet, netwerk foutmelding of sommige Youtube filmpjes spelen niet meer of slecht af
Als je bijvoorbeeld Youtube of Netflix wilt kijken via het smart tv platform van je televisie en je ontvangt een netwerk foutmelding en je tablet, pc of smartphone werkt wel gewoon op je (wifi)netwerk, probeer dan het volgende: Haal even een minuut of 10 de stroomstekkers van je televisie, wifi router/modem uit het stopcontact. Steek daarna de stroomstekkers weer terug in het stopcontact. Wacht een minuut. Zet je televisie weer aan, en probeer via het menu van de televisie via de netwerk optie opnieuw uw netwerk verbinding in te stellen. Als je dat via Wifi doet heb wel weer je eigen Wifi wachtwoord nodig. Het kan ook nodig zijn om via het menu van de tv de smart hub een keer te resetten of opnieuw in te stellen.
Zit de laatst beschikbare software op je apparaat?
Ook al is het product nieuw in doos gekocht, dan nog kan er een recentere software versie beschikbaar zijn, die diverse problemen kan verhelpen. Het apparaat is natuurlijk eerder geproduceerd als dat je het gekocht hebt. Raadpleeg de internetsite van het merk van je product. Als je in de zoekbalk op die site je type invult dan zullen er wel links verschijnen naar bijvoorbeeld een ondersteunings of servicepagina. Daar wordt uitgelegd hoe je een update kunt uitvoeren. Normaliter gaat dat via een usb stick of als je het product met internet verbonden heeft kan het ook vaak online. Mocht het niet duidelijk zijn hoe dit voor je product te doen, dan is er vaak op de website van de fabrikant van je product een instructiepagina en anders neem je contact met ons op.
Geen beeld en heb je een decoder of andere apparatuur met een hdmi kabel met je televisie verbonden?
Staat de tv op de juiste stand? Via het knopje source of input kun je de tv op de juiste hdmi stand zetten anders zie je namelijk geen beeld van je digitale decoder. Zorg ervoor dat je een goede high speed hdmi kabel gebruikt. In de televisie staan af fabriek vaak ook hdmi communicatie standen aan. Deze kun je het beste op uit zetten. Bij Samsung heet dat bijvoorbeeld Anynet+ en bij Philips Easylink. Je kunt bij geen beeld ook altijd even proberen om de hdmi kabel in een andere aansluiting van je tv te doen, of even een andere kabel te gebruiken. LET OP! dat de tv dus wel op de juiste hdmi stand staat. Haal een keer circa 15 minuten de stroom van je tv en van de decoder. Zet daarna weer alles aan.
Heb je blokvorming in het beeld, dan duidt dat vaak op een signaal tekort
Sluit je televisie of decoder even rechtstreeks op het hoofdpunt aan om te kijken of het dan wel goed is. Bij Ziggo is vaak oudere bekabeling, oude pluggen en verouderde/niet retour geschikte splitters een bron van storing. Wij hebben eventueel een testkabel in de winkel beschikbaar ter bruikleen, zodat je bijvoorbeeld de kwaliteit van je bekabeling kunt uitsluiten. Heb je dan nog beeldstoring, bel dan met de klantenservice van je provider om een signaalmeting te laten uitvoeren.
Geluid hapert/knarst af en toe bij kijken via een decoder
Kijk je via een digitale decoder televisie en hapert/knarst het geluid af en toe, haal dan even de stroomstekker van zowel de tv als de decoder circa 15 minuten uit het stopcontact en steek ze er dan terug in. Je dient dan wel de decoder en tv opnieuw aan te zetten. Heb je het dan nog, probeer dan het gebruik van een andere high speed hdmi kabel of neem contact op met je provider voor een signaal controle.
Op sommige kanalen wel geluid en op sommige niet?
Laadt een keer de kanalen/zenderlijst van je decoder of televisie opnieuw in.
Mijn televisie wordt regelmatig te donker of te fel
Bij televisies kan er af fabriek een optie eco-sensor aan staan, waarbij het beeld van de televisie automatisch bij een heldere omgeving feller word en bij een donkere omgeving donderder word. Dit kun je via het menu van de televisie uitzetten of aanpassen.
De televisie valt spontaan uit na een bepaalde tijdsduur
Bij televisies kan er af fabriek een optie automatisch uitschakelen aan staan, waardoor de tv zichzelf uitschakeld als deze bijvoorbeeld 4 uur niet bediend wordt. Je kunt de tijdsduur aanpassen of uitschakelen in het menu van de televisie. Een ECO stand kan ook bijvoorbeeld je beeldinstelling automatisch aanpassen, wordt het bijvoorbeeld donker in de ruimte dan wordt het beeld ook donkerder. Dat is ook vaak in het menu uit te zetten.